
Moje dziecko (nie) chce jeść! – 09.04.2022
DLA KOGO?
.
Jeśli Twoje dziecko:
- ma bardzo ograniczoną dietę,
- pomimo ograniczonego repertuaru żywieniowego wyklucza kolejne produkty z “bezpiecznej listy”,
- nagle zaprzestaje jedzenia (np. w wyniku jakiejś traumatycznej sytuacji związanej z jedzeniem – typu wymioty, zadławienie się),
- miewa wymioty przy jedzeniu (ze względu na widok, zapach lub smak jedzenia),
- przy jedzeniu kaszle, dusi się i cierpi z powodu nawracającego zapalenia płuc,
- narzeka na ból przy połykaniu, ból brzucha,
- traci na masie ciała i występują u niego zaburzenia wzrastania lub jego masa ciała jest zbyt duża,
- reaguje silnym lękiem w sytuacjach związanych z jedzeniem,
- przetrzymuje jedzenie w ustach lub je wypluwa,
- zjada rzeczy niejadalne (np. tynk ze ściany, kredę, papier, piasek),
- zwraca i ponownie przeżuwa pokarm,
- przejada się, ma napady silnego głodu, zjada zbyt duże porcje jak na swój wiek,
to ten webinar jest dla Ciebie. Razem z doświadczonymi specjalistami spróbujemy znaleźć odpowiedzi na Twoje pytania.
KIEDY?
.
9 kwietnia 2022 r., godz. 10:00-12:00 czasu polskiego
GDZIE?
.
Online, za pomocą przyjaznej i prostej w użytkowaniu platformy ClickMeeting (bez konieczności zakładania konta).
PROWADZĄCY:
.
mgr Natalia GÓRKA-PIK
Neurologopeda, logopeda wczesnej interwencji, specjalista karmienia terapeutycznego, terapeuta miofunkcjonalny, pedagog specjalny, instruktor emisji głosu, terapeuta integracji sensorycznej (SI), terapeuta ręki, specjalista metod: BI, EEG Biofeedback, Johansen IAS.
Odbyła kilkadziesiąt kursów, warsztatów i szkoleń z zakresu diagnozy i terapii logopedycznej. Uczestniczyła w wielu konferencjach logopedycznych jako słuchacz i prelegent. Przez wiele lat organizowała seminaria naukowe, szkolenia i konferencje poświęcone diagnozie i terapii dzieci. Jest autorką artykułów w prasie specjalistycznej z zakresu terapii logopedycznej, dysfagii, jedzenia i integracji sensorycznej, oraz autorką i prowadzącą warsztaty i szkolenia dla logopedów i nauczycieli z neurologopedii, terapii SI, terapii ręki itp. Współautorka książki “Strategie sensoryczne jedzeniu i mówieniu” (Wyd. Harmonia, 2020).
Na co dzień specjalizuje się w wyzwaniach w zakresie trudności z przyjmowaniem pokarmów przez dzieci i młodzież: neofobia żywieniowa, wybiórczość pokarmowa, ARFID, terapia osób z sondami i PEG-ami, elektrostymulacja oraz integracja sensoryczna; a także komunikacja dzieci z wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy i spektrum autyzmu. Ponadto aktywnie prowadzi terapię integracji sensorycznej (SI) oraz terapię pedagogiczną. Zaangażowana w liczne projekty badawcze.
Prowadzi Szkołę Jedzenia Tadek Niejadek – @szkolajedzeniatadekniejadek.
.
mgr Dorota Maria SIKORA
Psycholog dziecięcy, terapeuta karmienia, terapeuta rodzin. “Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie Śląskim. Doświadczenie zdobywałam, pracując w placówkach oświatowych (przedszkolach, szkołach podstawowych), Poradni Zdrowia Psychicznego i Oddziale Dziennym Psychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży w Bielsku-Białej, instytucjach pomocy społecznej (PCPR, MOPS) oraz Centrum Wspomagania Rozwoju Persevere w Katowicach. Przez 5 lat konsultowałam rodziny zastępcze w Zespole Poradnictwa Specjalistycznego w Bielsku-Białej.
Obecnie pracuję w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bieruniu jako psycholog, gdzie podejmuję działania diagnostyczne i prowadzę terapię oraz w Centrum Specjalistycznej Diagnozy i Terapii w Pszczynie, gdzie zajmuję się kliniczną diagnozą i pracą terapeutyczną z dziećmi i ich rodzinami oraz terapią karmienia.
Wcześniej pracowałam w Zespole Niepublicznych Placówek Edukacyjnych w Pszczynie jako psycholog – terapeuta. Ukończyłam Diagnozę Kliniczną Dziecka i Jego Rodziny na Uniwersytecie Warszawskim, Przygotowanie Pedagogiczne, Studium Terapii Rodzin, zaawansowany Kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, 3-modułowy kurs terapii behawioralnej, Akademię Terapeuty Karmienia oraz inne szkolenia z zakresu diagnozy i terapii dzieci. Posiadam szereg uprawnień diagnostycznych. Dwukrotnie brałam udział w projekcie „Latająca Poradnia – online” jako konsultant – psycholog, w ramach którego konsultowałam wielojęzyczne dzieci i ich rodziców. Jestem autorką narzędzi wykorzystywanych w pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą oraz publikacji naukowych z zakresu zaburzeń odżywiania. Regularnie współpracuję z czasopismami dla rodziców, publikując teksty z zakresu psychologii dziecka”.
PROGRAM
,
- Czym są wyzwania w zakresie (nie) jedzenia? Naturalny etap w rozwoju dziecka czy anomalia? Kiedy wybiórczość pokarmowa prowadzi do awersji obszarze przyjmowania pokarmów.
- Przyczyny wyzwań w obszarze (nie) jedzenia: logopedyczne, psychologiczne, sensoryczne, inne.
- Niejadki i inne „przypadki”, objawy i zachowania. Analiza badań i obserwacji problemu na świecie.
- Do kogo po pomoc? Proces diagnozy i terapii dziecka, które (nie) je. Terapeutyczne SOS:
4.1. Logopedyczne i sensoryczne strategie terapeutyczne.
4.2. Psychologiczne strategie terapeutyczne. - Jak rodzic może pomóc swojemu dziecku. Domowe ABC.
ZAPISZ SIĘ!👇
.
.
Liczba miejsc ograniczona